måndag 8 oktober 2018

Dagens video: Suede - ”We Are The Pigs”


Nej, jag var inte på Dramaten igår, och jag har heller inte lyssnat särskilt mycket på något nytt som Suede släppt de senaste tjugo åren eller så, och det skriver jag inte för att jag är stolt över (eller för den delen skäms för) det, det är helt enkelt bara är så det är.

Däremot har jag svårt att se att något samtida pop- eller rockband skulle kunna göra ett lika enormt och osannolikt bra album som Dog Man Star, och i det här fallet tror jag faktiskt inte att det enbart är för att inget någonsin blir lika bra som musiken som är din värld när du är fjorton.

Även om den här sortens gitarrpop nuförtiden kanske mest av allt anses vara en angelägenhet för den lokala medelålderskaraoken så försvinner fortfarande allt annat när jag spelar videon till ”We Are The Pigs”. Det är 1994 igen och jag känner hur jävla relevanta Suede är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar